Lehti: Syksy 2007

Pääkallokuvioinen vyötärölaukku
Yksi koko n. 12 x 17 cm
Langanmenekki
Novita Paola musta (099) 50 g ja hopea (442) 50 g
Sukkapuikot Novita nro 6 tai käsialan mukaan sekä virkkuukoukku novita nro 6
Tiheys 15 s sileää neuletta = 10 cm
Mallineuleet
Sileä neule: neulo silmukat oikealla oikein ja nurjalla nurin.
Kirjoneule: neulo sileää neuletta ruutupiirroksen ja ohjeen mukaan.

Huomioitavaa
Intarsia tarkoittaa sitä, että otat jokaista väriosaa varten oman keränsä ja kierrät aina joka krs eriväriset langat toistensa ympäri nurjalla niiden rajakohdassa jottei synny reikiä.

Vyölaukku: luo mustalla 39 s ja neulo 1 krs työn nurjalla puolella nurin. Neulo 2 krs sileää neuletta mustalla ja neulo sitten pääkallo kuvio intarsiana ruutupiirroksen II mukaan seuraavasti: neulo oikeasta reunasta 2 s mustalla, 17 s:n kuvio ruutupiirroksen mukaan ja loput 20 s mustalla. Neulo ruutupiirroksen krs:t 1-30. Neulo vielä mustalla 4 krs sileää neuletta ja päätä s:t kerralla. Taita kappale kaksinkerroin, ompele reunat yhteen (= sivusauma) ja ompele vielä pohjasauma. Rengas: kierrä hopean värinen lanka 4 kertaa noin 4 cm korkean pahvin ympärille. Virkkaa tähän renkaaseen 27 ks. Yhdistä krs ps:lla ja katkaise lanka. tee yhteensä 19 rengasta kuten edellä ja kiinnitä renkaat riviksi toisiinsa ompelemalla. Ompele vyölaukku 7-9 renkaan kohdalle, alareunaan, ompelemalla.
Suunnittelija
Anne-Maija Immonen

Ohjetiedustelut
Novita
040 178 2266

(05) 7443335
ma-pe 9-16 tai
Novita LankaDeli
(040) 178 2282