Marttojen vauvasukat
Koko (cm) 70 80
Lanka
Marttojen vauvasukkalanka tai Novita Wool
Sukkapuikot Novita nro 3 ja 3 ½ tai käsialan mukaan.
Tiheys 22 s ja 30 krs sileää neuletta paksummilla puikoilla = 10 cm

Katso ohjeessa mainittujen lyhenteiden selitykset.

Mallineuleet
Joustinneule suljettuna neuleena: neulo *1 o ja 1 n*, toista *-*.
Sileä neule tasona: neulo s:t oikealla oikein ja nurjalla nurin.
Sileä neule suljettuna neuleena: neulo kaikki krs:t oikein.

Luo 40(44) s ohuemmille puikoille ja jaa s:t tasan neljälle puikolle. Neulo joustinneuletta suljettuna neuleena. Kun jousteen korkeus on 8 cm, vaihda työhön paksummat puikot. Aloita sileä neule ja kantatilkku siten, että neulot I puikon s:t IV puikolle, kavenna samalla 2 s tasavälein = 18(20) s, jätä muut s:t odottamaan. Neulo näillä s:illa 12(14) krs:ta sileää neuletta tasona ja aloita sitten kantapohjan kavennukset seuraavalla oikean puolen kerroksella. Jatka sileää neuletta ja neulo ensin 11(13) s ja sitten 2 s ylivetäen yhteen, käännä työ. *Nosta 1.s nurin neulomatta, neulo 4(6) s nurin ja neulo seuraavat 2 s nurin yhteen, käännä työ. Nosta 1.s neulomatta, neulo 4(6) s oikein ja neulo 2 s ylivetäen yhteen, käännä työ*, toista *-* kunnes sivus:t loppuvat ja olet viimeksi neulonut työn oikean puolen krs:n. Poimi kantalapun vasemmasta reunasta 8(9) s ja neulo poimitut s:t kiertäen oikein I puikolle. Neulo II ja III puikon s:t oikein, kavenna samalla niiden kohdalla 2 s tasavälein. Poimi nyt kantalapun oikeasta reunasta 8(9) s ja neulo ne kiertäen oikein IV puikolle. Jatka näillä kaikilla 40(46) s:lla sileää neuletta suljettuna neuleena ja tee kiilakavennukset: neulo I puikon 2 viimeistä s:aa oikein yhteen ja IV puikon 2 ensimmäistä s ylivetäen yhteen. Toista tällaiset kavennukset kunnes työssä on jäljellä 36(38) s. Jatka sileää neuletta ilman kavennuksia. Kun jalkaterän pituus kantapää mukaan laskien on 8(9,5) cm, aloita kärkikavennukset. Neulo I ja III puikon lopussa 2 s oikein yhteen ja tee II sekä IV puikon alussa ylivetokavennus. Tee tällaiset kavennukset joka krs kunnes jäljellä on 8 s. Katkaise lanka, vedä s:iden läpi, kiristä ja päätä hyvin. Tee toinen sukka samoin.

Huom! Sukan neulomisen ohjekuvat ja opastuksen löydät Tekniikkakuvat-sivulta.

040 178 2266

(05) 7443335
ma-pe 9-16 tai
Novita LankaDeli
(040) 178 2282